Osman Fares فرقة المسرح الفني الحديث خرجت من عذابات الشعب العراقي مسرح من الطين والخشب وتشكيل بداية للوعي والتغيير
Osman Fares
فرقة المسرح الفني الحديث خرجت من عذابات الشعب العراقي
مسرح من الطين والخشب وتشكيل بداية للوعي والتغيير
الجميع كان يتوقع ان يأتي نظام دمقراطي شعبي لكن السياسة والاحزاب أفسدتْ ودمرت وحاصرت وهمشتْ الثقافة ،الفرقة المسرحية أوت وجمعت كل المبدعين والاساتذة والمثقفين تحت خيمة وطن الحب والسعادة من الرواد والشباب عمقتْ الوعي الجماهيري بالثقافة المسرحية وهذبتْ ذوق المتلقي فكريآ وجماليآ،أكثر مسرحياتها كانت تحاكي هموم الناس والواقع السياسي والاجتماعي وعبرت عن روح العصر وتجاوزت حدود التقليد في كل عروضها المسرحية،من مسرحية أني أمك ياشاكر وكانت الام تخاطب المحكمة والناس وتصرخ من يتكلم الحقيقة يُحاكمْ; ومسرحية النخلة والجيران،المفتاح،ثموز يقرع الناقوس،الخان والقربان ورحلة الصحون الطائرة،ولاية بعير. وفرقة المسرح الفني الحديث إستقطبت جمهور من الشباب المثقف وأفواج من العوائل العراقية من كل المحافظات.لوكانت هناك فسحة من الحرية والدمقراطية ربما كانت الفرقة في مصاف كل الفرق المسرحية في اوروبا لكن المشكلة تكمن في عقل العشيرة والقبيلة والشيخ والسيد وكل التابوات والمقموعات والعاقل يفهم الفن حرام.
عصمان فارس بيته ووطنه المسرح وحرية الفكر
تیپی شانۆی هونەری مۆدێرن لە ئازارەکانی گەلی عێراق سەریان هەڵدا
شانۆی قوڕ و دار و دروستبوونی سەرەتای هۆشیاری و گۆڕان
هه*مووان چاوه*ڕوانی هاتنی سیسته*مێكی دیموكراتیكی گه*وره* بوون، به*ڵام سیاسه*ت و لایه*نه*كان گه*نده*ڵیان كرد، وێرانیان كرد، گه*مارۆیان دا و كه*لتوری په*راوێز كرد، ئه*و گروپه* شانۆیه* ده*ره*وه* و هه*موو خوڵقه*ران و پرۆفیسۆر و رۆشنبیرانی له* ژێر چادری زێدی ئه*شق و خۆشی له* پێشه*نگ و گه*نجه*كان كۆكرده*وه* ، هۆشیاری گشتی بۆ کولتوری شانۆی قووڵتر کرد و سەلیقەی وەرگر لە ڕووی فیکری و جوانکارییەوە پاڵاوتنی کرد، زۆربەی شانۆنامەکانی تقلیدی خەمی خەڵک و واقیعی سیاسی و کۆمەڵایەتی دەکرد و ڕۆحی سەردەمی دەخستەڕوو و سنووری نەریتی تێپەڕاند لە هەموو نمایشە شانۆییەکانیدا، لە شانۆگەرییەکەی من دایکتم ، دەست خۆش .دایکەکە قسەی لەگەڵ دادگا و خەڵک دەکرد و هاوار دەکرد ، هەرکەسێک ڕاستی قسە بکات دادگایی دەکرێت ؛ وە یاری دارخورما و دراوسێکان، کلیل، تەموز زەنگ لێدەدات، خان و قوربانی و فڕینی دەفرە فڕیوەکان، دەوڵەتی بەیر. وە تیپی شانۆی هونەری مۆدێرن بینەرێکی لە گەنجانی خوێندەوار و کۆمەڵێک خێزانی عێراقی لە هەموو پارێزگاکانەوە بۆ لای خۆی ڕاکێشا، ئەگەر فەزای ئازادی و دیموکراسی هەبوایە لەوانەیە ئەو گروپە لە ڕیزەکانی هەموو گروپە شانۆییەکانی ئەوروپادا بووایە، بەڵام ئەو... کێشە لە عەقڵی خێڵ و عەشیرەت و شێخ و ئاغا و هەموو تابۆکان و ستەملێکراواندایە و مرۆڤی عەقڵانیش تێدەگات هونەر حەرامە.
عوسمان فارس، ماڵی خۆی، زێدی خۆی، شانۆ و ئازادی بیرکردنەوە
فرقة المسرح الفني الحديث خرجت من عذابات الشعب العراقي
مسرح من الطين والخشب وتشكيل بداية للوعي والتغيير
الجميع كان يتوقع ان يأتي نظام دمقراطي شعبي لكن السياسة والاحزاب أفسدتْ ودمرت وحاصرت وهمشتْ الثقافة ،الفرقة المسرحية أوت وجمعت كل المبدعين والاساتذة والمثقفين تحت خيمة وطن الحب والسعادة من الرواد والشباب عمقتْ الوعي الجماهيري بالثقافة المسرحية وهذبتْ ذوق المتلقي فكريآ وجماليآ،أكثر مسرحياتها كانت تحاكي هموم الناس والواقع السياسي والاجتماعي وعبرت عن روح العصر وتجاوزت حدود التقليد في كل عروضها المسرحية،من مسرحية أني أمك ياشاكر وكانت الام تخاطب المحكمة والناس وتصرخ من يتكلم الحقيقة يُحاكمْ; ومسرحية النخلة والجيران،المفتاح،ثموز يقرع الناقوس،الخان والقربان ورحلة الصحون الطائرة،ولاية بعير. وفرقة المسرح الفني الحديث إستقطبت جمهور من الشباب المثقف وأفواج من العوائل العراقية من كل المحافظات.لوكانت هناك فسحة من الحرية والدمقراطية ربما كانت الفرقة في مصاف كل الفرق المسرحية في اوروبا لكن المشكلة تكمن في عقل العشيرة والقبيلة والشيخ والسيد وكل التابوات والمقموعات والعاقل يفهم الفن حرام.
عصمان فارس بيته ووطنه المسرح وحرية الفكر
تیپی شانۆی هونەری مۆدێرن لە ئازارەکانی گەلی عێراق سەریان هەڵدا
شانۆی قوڕ و دار و دروستبوونی سەرەتای هۆشیاری و گۆڕان
هه*مووان چاوه*ڕوانی هاتنی سیسته*مێكی دیموكراتیكی گه*وره* بوون، به*ڵام سیاسه*ت و لایه*نه*كان گه*نده*ڵیان كرد، وێرانیان كرد، گه*مارۆیان دا و كه*لتوری په*راوێز كرد، ئه*و گروپه* شانۆیه* ده*ره*وه* و هه*موو خوڵقه*ران و پرۆفیسۆر و رۆشنبیرانی له* ژێر چادری زێدی ئه*شق و خۆشی له* پێشه*نگ و گه*نجه*كان كۆكرده*وه* ، هۆشیاری گشتی بۆ کولتوری شانۆی قووڵتر کرد و سەلیقەی وەرگر لە ڕووی فیکری و جوانکارییەوە پاڵاوتنی کرد، زۆربەی شانۆنامەکانی تقلیدی خەمی خەڵک و واقیعی سیاسی و کۆمەڵایەتی دەکرد و ڕۆحی سەردەمی دەخستەڕوو و سنووری نەریتی تێپەڕاند لە هەموو نمایشە شانۆییەکانیدا، لە شانۆگەرییەکەی من دایکتم ، دەست خۆش .دایکەکە قسەی لەگەڵ دادگا و خەڵک دەکرد و هاوار دەکرد ، هەرکەسێک ڕاستی قسە بکات دادگایی دەکرێت ؛ وە یاری دارخورما و دراوسێکان، کلیل، تەموز زەنگ لێدەدات، خان و قوربانی و فڕینی دەفرە فڕیوەکان، دەوڵەتی بەیر. وە تیپی شانۆی هونەری مۆدێرن بینەرێکی لە گەنجانی خوێندەوار و کۆمەڵێک خێزانی عێراقی لە هەموو پارێزگاکانەوە بۆ لای خۆی ڕاکێشا، ئەگەر فەزای ئازادی و دیموکراسی هەبوایە لەوانەیە ئەو گروپە لە ڕیزەکانی هەموو گروپە شانۆییەکانی ئەوروپادا بووایە، بەڵام ئەو... کێشە لە عەقڵی خێڵ و عەشیرەت و شێخ و ئاغا و هەموو تابۆکان و ستەملێکراواندایە و مرۆڤی عەقڵانیش تێدەگات هونەر حەرامە.
عوسمان فارس، ماڵی خۆی، زێدی خۆی، شانۆ و ئازادی بیرکردنەوە